I'm a little out of practice so please BEAR with me.
Yes that is "Esther" with the word Lav on her arm.
Frum jews, believe the Torah prohibits getting tattoos 'kahka' ויקרא פרק יט
כח וְשֶׂרֶט לָנֶפֶשׁ, לֹא תִתְּנוּ בִּבְשַׂרְכֶם
וּכְתֹבֶת קַעֲקַע, לֹא תִתְּנוּ בָּכֶם: אֲנִי ה
Do not make any gashes in your skin for the dead. Do not make marks on your skin. I am God.The issur includes all tattooing according to Tosafos (Gittin 20b).The Rambam writes that regardless of intent, that tattooing is prohibited הלכות עבודה זרה פרק יב
יד (depending on your version of misneh torah or ) יא
כתובת קעקע האמורה בתורה
הוא שישרוט על בשרו וימלא מקום השריטה כוחל או דיו או שאר צבעונין הרושמין; וזה היה מנהג הגויים שרושמין עצמן לעבודה זרה שלהן, כלומר שהוא עבד מכור לה ומורשם לעבודתה. ומעת שירשום באחד מדברים הרושמים אחר שישרוט, באי זה מקום מן הגוף, בין איש בין אישה--לוקה.
The Shulchan Orach YD 180:1,see Beit Yosef (Y.D. 180 "Sh'chayav"and The Rivan Makos 21a For a summary see the Otzar Meforshei HaTalmud, Makos pg. 847,20.) feels this includes all tattooing.
The Chasam Sofer (Gittin 20b) holds that one does not violate a deorisa prohibition if he tattoos his slave in order that he should not escape (the Shach, Y.D. 180:6 agrees).
His talmud the Ma'ram Schick (Sefer HaMitzvos, Mitzvah 254) and Teshuvot Shoel Umeishiv (2:1:49) all agree with the Chasam Sofer.The Aruch LaNer (Makkos 21a), says that it violates a biblical prohibition even if the intention is not for Avodah Zarah.
Though I'm not sure he meant the tattooing of today which is not marked into the skin like it was in Egypt or in India today.
No comments:
Post a Comment